Hoe wij Intratuin hebben verslagen

dinsdag 12 mei, 2020

Veel ondernemers willen graag goed vindbaar zijn. Ze laten een mooie website bouwen en denken dan dat de klantenstroom vanzelf wel op gang komt. Dat kan en gebeurt natuurlijk wel eens, maar meestal niet.

Maar waarom dan niet?

Elke dag worden er namelijk zoveel ( nieuwe) zoekopdrachten in google ingetoetst dat een gemiddelde website daar vaak niet genoeg rekening mee houdt. Als ik een ondernemer vraag of hij/zij mij iets over een bepaalde product of dienst kan vertellen, lukt dit over het algemeen vrij gemakkelijk. Als ik diezelfde vraag op het internet stel, komen alleen die bedrijven in beeld die volgens google het beste antwoord geeft op mijn vraag. Dus wanneer jouw website niet genoeg rekening houdt met de zoekopdracht van jouw potentiele klant, zal je dus niet vindbaar worden.

Waar let Google op?

Google let op meer dan 200 punten of hij een website laat ranken. We zetten er even 4 voor je op een rij

1. Site structuur
Zowel je bezoekers als Google houden er niet van te moeten zoeken. Een makkelijke structuur van je site is belangrijk. Creëer een hiërarchie

2. Nette URL’s
Het is belangrijk om een nette URL-structuur te hebben. Los van het feit dat dit voor Google belangrijk is, vinden je bezoekers dit vertrouwen uitstralen. Of eigenlijk andersom: heb je een niet-aangepaste slordige URL dan schaadt dit het vertrouwen in je website.

3. Internal links
Onderling linken (intern) zorgt ervoor dat de zoekmachines makkelijker hun weg weten te vinden. Maar, zoals bij alles in SEO, doe het niet overmatig en houd het relevant.

4. Content
Deze nadruk op kwaliteit boven kwantiteit, zorgt ervoor dat lezers waarderen wat jij geschreven hebt en hierdoor terugkomen. Wordt een autoriteit in jouw vakgebied! Als je denkt dat jouw onderneming dat niet nodig heeft, heb je het fout. Klanten en Google zijn constant op zoek naar de beste aanbieders.

Wist je dat:

  • De vindbaarheid niet afhankelijk is van hoe groot jouw bedrijf is
  • De vindbaarheid niet afhankelijk is wie de grootste portemonnee heeft
  • Google kijkt naar locatie van- en relevantie voor de gebruiker
  • 30 tot 40% van alle klikken op de eerste pagina vanuit de top1 positie komen?

Onze werkwijze

Voordat je kan gaan starten met het verbeteren van de vindbaarheid letten we op een aantal zaken. Hoe zoeken de klanten? Voldoet de website aan die zoekopdrachten? Hoe populair is de website: m.a.w. heeft de website veel verwijzende links? Wij maken gebruik van een aantal slimme tools die ons inzage geven in de mogelijkheden voor jou als ondernemer. Door dus “slimmer” te zijn dan de concurrenten zijn we aan het winnen in google.

Ook benieuwd of we voor jou een winnende formule hebben? Neem dan vrijblijvend contact op via info@marqmedia.nl.

Deze blog is geschreven door Bert
Geniet van behaalde successen.
Adresgegevens
Kantoor MarqMedia
×
Bert
Kan ik je helpen met jouw vraagstuk?
Contact opnemen
Bert

Veel ondernemers willen graag goed vindbaar zijn. Ze laten een mooie website bouwen en denken dan dat de klantenstroom vanzelf wel op gang komt. Dat kan en gebeurt natuurlijk wel eens, maar meestal niet.

Maar waarom dan niet?

Elke dag worden er namelijk zoveel ( nieuwe) zoekopdrachten in google ingetoetst dat een gemiddelde website daar vaak niet genoeg rekening mee houdt. Als ik een ondernemer vraag of hij/zij mij iets over een bepaalde product of dienst kan vertellen, lukt dit over het algemeen vrij gemakkelijk. Als ik diezelfde vraag op het internet stel, komen alleen die bedrijven in beeld die volgens google het beste antwoord geeft op mijn vraag. Dus wanneer jouw website niet genoeg rekening houdt met de zoekopdracht van jouw potentiele klant, zal je dus niet vindbaar worden.

Waar let Google op?

Google let op meer dan 200 punten of hij een website laat ranken. We zetten er even 4 voor je op een rij

1. Site structuur
Zowel je bezoekers als Google houden er niet van te moeten zoeken. Een makkelijke structuur van je site is belangrijk. Creëer een hiërarchie

2. Nette URL’s
Het is belangrijk om een nette URL-structuur te hebben. Los van het feit dat dit voor Google belangrijk is, vinden je bezoekers dit vertrouwen uitstralen. Of eigenlijk andersom: heb je een niet-aangepaste slordige URL dan schaadt dit het vertrouwen in je website.

3. Internal links
Onderling linken (intern) zorgt ervoor dat de zoekmachines makkelijker hun weg weten te vinden. Maar, zoals bij alles in SEO, doe het niet overmatig en houd het relevant.

4. Content
Deze nadruk op kwaliteit boven kwantiteit, zorgt ervoor dat lezers waarderen wat jij geschreven hebt en hierdoor terugkomen. Wordt een autoriteit in jouw vakgebied! Als je denkt dat jouw onderneming dat niet nodig heeft, heb je het fout. Klanten en Google zijn constant op zoek naar de beste aanbieders.

Wist je dat:

  • De vindbaarheid niet afhankelijk is van hoe groot jouw bedrijf is
  • De vindbaarheid niet afhankelijk is wie de grootste portemonnee heeft
  • Google kijkt naar locatie van- en relevantie voor de gebruiker
  • 30 tot 40% van alle klikken op de eerste pagina vanuit de top1 positie komen?

Onze werkwijze

Voordat je kan gaan starten met het verbeteren van de vindbaarheid letten we op een aantal zaken. Hoe zoeken de klanten? Voldoet de website aan die zoekopdrachten? Hoe populair is de website: m.a.w. heeft de website veel verwijzende links? Wij maken gebruik van een aantal slimme tools die ons inzage geven in de mogelijkheden voor jou als ondernemer. Door dus “slimmer” te zijn dan de concurrenten zijn we aan het winnen in google.

Ook benieuwd of we voor jou een winnende formule hebben? Neem dan vrijblijvend contact op via info@marqmedia.nl.

meer interessante berichten